Η δύναμη των κριτικών

Γράφει Μανώλης Βαρούχας
Κατηγορία Blog

Ένα από τα μεγαλύτερα selling tools που υπάρχουν είναι οι κριτικές. Οι κριτικές δηλαδή που λαμβάνει η εταιρεία ή τα προϊόντα σας και οι πιθανοί πελάτες έχουν ελεύθερη πρόσβαση.

Οι κριτικές των πελατών σας έχουν ανεκτίμητη αξία για εσάς και την επιχείριση σας για πολλούς λόγους όπου θα αναλύσουμε παρακάτω.

1. Σας υποδεικνύουν τα θετικά

Οι θετικές κριτικές επιβιώνουν την ποιοτική δουλειά που πραγματοποιείται από εσάς και την επιχείριση σας και είναι μια επιβράβευση του κόπου σας.

2. Σας υποδεικνύουν τα αρνητικά

Πιο σημαντικές κριτικές είναι οι αρνητικές, διότι μπορεί μεν να μας ενοχλούν και να μας στεναχωρούν, αλλά εάν δεν έχουν πραγματοποιηθεί με εμπάθεια, μας υποδεικνύουν τα λάθη μας και όταν κάτι μας αναφέρεται ως λάθος μπορούμε να το μελετήσουμε και να το διορθώσουμε.

3. Είναι επώνυμη διαφήμιση

Μια κριτική σε ένα μέσο στο διαδίκτυο λειτουργεί ως διαφήμιση. Το καλύτερο κομμάτι είναι πως η διαφήμιση αυτή είναι επώνυμη. Έτσι επιτυγχάνουμε τη διαφήμιση word of mouth, δηλαδή από στόμα σε στόμα, που αποτελεί μια από τις πιο αποτελεσματικές μορφής πώλησης.

4. Δημιουργούν σχέσεις εμπιστοσύνης

Οι κριτικές δείχνουν στο διαδίκτυο την σχέση εμπιστοσύνης που έχετε χτίσει με τους πελάτες της εταιρείας σας. Ο πελάτης μπαίνει στην διαδικασία να μιλήσει δημόσια για την επαγγελματική του σχέση μαζί σας και αυτό λειτουργεί πάντοτε θετικά για το brand σας.

Συμπεράσματα:

Πάντοτε σεβόμαστε την γνώμη του πελάτη που δημοσίευσε την κριτική του. Είτε θετική, είτε αρνητική, η κριτική που δημοσίευσε αποτελεί την γνώμη του και εμείς πάντοτε θα πρέπει να την λαμβάνουμε στα σοβαρά.

Στις απαντήσεις σας θα πρέπει πάντοτε να είστε ευγενικοί ακόμα και όταν η κριτική είναι αρνητική, διότι ο πελάτης είναι δυσαρεστημένος ή θυμωμένος και έχει ανάγκη από ευγενική αντιμετώπιση. Να θυμάστε ότι είναι δύσκολο να απαντάτε σε μια αρνητική κριτική, αν όμως μείνει αναπάντητη, στα μάτια των αναγνωστών της έχετε λάθος, διότι δεν έχετε απολογηθεί.

Οι κριτικές βρίσκονται στο διαδίκτυο ως συμβουλές, παρατηρήσεις, επώνυμη διαφήμιση. Μπορούν να βοηθήσουν την επιχείριση σας να κάνει το επόμενο βήμα εμπρός, αρκεί να τις αναγνώσετε σωστά.